Hvad gør mig klogere …

Vi har ingen tv-kanaler. Altså, vi har et stort apparat, 40 tommer, men vi har ingen kanaler på det. Til gengæld har vi en Playstation, der er koblet op med Netflix. Vi ser mest serier, og jeg kan virkelig anbefale House of Cards (med all time favourite Kevin Spacey), Arrested Development og Breaking Bad. Alle tre serier, der er geniale på deres egen måde.

Når jeg ikke ser tv, så hører jeg podcast. Selvfølgelig Mads & Monopolet, Orientering og Mennesker & Medier, sidstnævnte virkelig god til at holde sig ajour med, hvad der foregår i medieverden, når man selv går lidt i sump fra tid til anden. Men derudover hører jeg også mere dokumentaristiske fortællinger, blandt andet This American Life og selvfølgelig Third Ear, som simpelthen er de mest fantastiske og inspirerende radiofortællinger fortalt på både dansk og engelsk – og de er ganske gratis. Jeg kan virkelig kun give dem min varmeste anbefalinger.

Sidst men ikke mindst, vil jeg anbefale det forholdsvist nye bureau Zetland og deres singler, som i et længere format end artikler fortæller hele historien om aktuelle og evigtaktuelle emner. Jeg søgte selv en plads på deres nye skole, Zetland Talent, men fik desværre ikke plads, det gad jeg ellers virkelig gerne have været med på. Singlerne koster lidt, men til gengæld kan de læses på tablets og smartphones, og det er altså meget fedt at have en god historie med, når man tager bussen, toget eller andet.

Hvad gør du? Hvad hører du? Hvad læser du? Kom meget gerne med gode tips i kommentarfeltet.

Skriv et svar

