Hækling for dummies

Hvis jeg selv skal sige det, er jeg rimelig ferm til at strikke og har også øvet mig i mange år. Men det der hækling, det har bare aldrig været noget for mig, tænkte jeg. Alt for svært, og hvordan fanden kom man nogle vegne, når man kun havde én pind og én maske?! Dog forelskede jeg mig hovedkuls i den fantastiske Yarnfreaks kludetæppe, og det blev startskuddet til, at jeg kom i gang. Det er jo altså heller ikke sag, når garnet er kæmpe tykt og pinden er på størrelse med en …. ja, en stor pind, ik!

Jeg købte noget billigt garn i Panduro for at øve mig lidt og fik den her neonfarvede sag ud af det.

IMG_1805

 

IMG_1810

IMG_1812

 

Og til sidst, da jeg følte mig helt klar og parat, gik jeg ned til Yarnfreaks butik i Aarhus og købte det smukkeste, fine zpaghettigarn og lavede den her drøm til Vikas nye værelse (note: Der bliver jo så ikke noget nyt værelse, pga. lortesalgderikkegikigennem, men vi skal nok finde et andet hus, ja!) Og nu er tæppet i hvert fald klart

IMG_2191

2 thoughts on “Hækling for dummies

  1. jubbi. jeg har også lavet et stort yarnfreak-tæppe. kun i chokobrun, så ikke helt lisså glade farver. kom igang, laura. jeg har det dog vild underlig. shit, jeg er dårlig til at strikke, men ret ferm hækler. vi burde bytte fifs. 🙂

  2. Jeg er altså klar på at bytte tips og tricks. Ellers kan jeg virkelig anbefale de der garnstudios tutorial-videoer. De har lært mig mange, mange ting 🙂 God idé med ensfarvet tæppe. Jeg overvejer et koboltblå næste gang 🙂

Skriv et svar

