Forår og mislykkede projekter

Indrømmet. Jeg har strikket alt for meget og læst alt for lidt i den sidste uge. Årsag: Jeg fandt en fantastisk opskrift på en djævlehue og øjnede muligheden for at få brugt nogle virkelig lækre merinonøgler, jeg lå inde med. Især den mintgrønne har jeg glædet mig til at bruge.

Mit barn er velbegavet og derfor udstyret med et stort hoved (Jeg lærer om kausalsammenhænge på universitetet), så jeg strikkede den et nummer større, end opskriften går til. Og jeg havde ikke en pind 2, så derfor startede jeg på 2.5 og skiftede over til en 3 i selve huen. Den blev så flot og havde det fineste mønster. Se selv

 

IMG_1138

 

Men – og ja, der er desværre et men, suk. Huen blev en anelse for stor … og visse mennesker (blandt andre min veninde Mathilde, som er min håndarbejdsguru) mener ikke, at denne konstellation er specielt heldig. Jeg er tilbøjelig til at give hende ret. Så huen må nok desværre pilles op igen og strikkes i Vikastørrelse. Dobbeltsuk!

IMG_1139

Heldigvis kan man glæde sig over, at foråret er kommet til Sorring. I går spiste vi frokost i haven i forårssolen og lur mig, om jeg ikke tager skitøj på om lidt og sætter mig ud i haven med en kop varm kaffe og læser om kommunikationsjournalistik til i morgen.


IMG_1141

IMG_1130

4 thoughts on “Forår og mislykkede projekter

  1. …synes måske at det er lidt strengt at kalde den hue for mislykket (den klær dig mega godt!)! Men Laura, hatten(og huen) af for dig, hvis du virkelig piller den op og starter forfra. Jeg tror det er et af tegnene på at man er ved at være en rigtig strikker! 🙂

    • Tak, søde Lærke. Er det virkelig sådan et tegn? Nu er jeg lidt mere motiveret for at pille den op, selvom det stadig kommer til at gøre lidt ondt i hjertet …

    • Jeg ved det, kære Maj-Britt, og jeg skal også ærligt indrømme, at jeg heller ikke har pillet den op endnu. Jeg synes bare ikke, at jeg kan byde verden, hvis jeg skal til at rende rundt med den 😉

Skriv et svar

