Americana

Da jeg var en vårhare på 18 somre, var jeg på interrail med min veninde Line. Det var faktisk ret vildt, at vi fik lov og turde det, synes jeg nu, når jeg kigger tilbage. Vi tog fra København til Paris, videre til Sydfrankrig, Rom, Syditalien, Korfu, Berlin og hjem – en fantastisk tur, hvor jeg også synes, at jeg modnede mig meget.

På Korfu mødte jeg Tyler. En amerikansk fyr, der slog benene væk under mig og blev min første store kærlighed. Han kom til Danmark og besøgte mig et par gange, men ellers var vores forhold mest baseret på lange og mange telefonsamtaler. Tyler lærte mig om amerikansk musik, der ikke var mainstream og sendte mig kassettebånd og brændte cd’er med sine yndlingsartister. Nogle af numrene hører jeg fra tid til anden endnu (tak youtube), og jeg tænkte, at jeg ville dele et par af mine favoritter med jer.

Skriv et svar

