Syslerier – endelig!

Jeg har længe haft lyst til at lave et indlæg med alle de forskellige syslerier, jeg har haft gang i både under og efter barslen. Her er et lille udpluk af mine kreationer.

De første er også de seneste. Jeg købte stoffet i foråret, da Vika lige var skiftet fra lift til tremmeseng. Hun var alt for lille til sengen, og jeg ville derfor sy nogle puder til at putte ned til hende, så den ikke virkede så stor. Puderne er først blevet færdig for en uges tid siden, og Vika er ikke længere så lille. Men de passer perfekt ind i det nyindrettede pudehjørne i stuen, hvor vi tit ligger og læser bøger og leger … ja, også mig.

IMG_1010

 

 

IMG_1011

 

 

Næste kreation er mit hjertebarn. Jeg startede på de små lapper, lige da jeg havde født Vika – størrelsen var lige, hvad jeg kunne overskue på det tidspunkt. Og ja, så er det virkelig rart at kunne ‘have noget færdigt’ på relativt kort tid. Jeg havde aldrig forestillet mig, hvor lang tid det ville tage at få tæppet færdigt. Og på de uhæftede ender fremgår det også, at det stadig ikke er færdig. Jeg er alt for øm om tæppet til at give det til Vika, så det får den næste baby, når den en gang kommer.

IMG_1015 IMG_1014 IMG_1016 IMG_1013

 

 

Jeg ved det, det skal stryges!!! Men det var faktisk allerede pakket væk på loftet, fordi Vika for længst er blevet for stor til at bruge babydyne. Jeg syede betrækket hos min dejlige veninde, og jeg var så glad for det i alle de måneder, det blev brugt. Sengetøjet bliver brugt hele tiden, når man har en baby, og det er altså ret vigtigt, at det er et sæt, man bliver glad af at se på.

 

IMG_1017

 

 

Blusen er en gammel kending, og den opmærksomme læser vil også have spottet den på et tidligere billede af Vika. Den er blevet brugt virkelig meget, merinogarn er så godt at ånde i og lige noget, man gerne vil iklæde sin lille guldklump.

IMG_1018

 

 

Det sidste, der kommer med her, er et af mine nuværende projekter. En kæmpemæssig (læs: 51 cm høj) russisk Matrjosjkadukke. Jeg kan ikke rigtig lægge arbejdet fra mig, for jeg er simpelthen så spændt på, om den bliver vellykket. Efter vores rejse i Rusland for to år siden, har jeg lidt en forkærlighed for de fine dukker, og selvfølgelig skulle Vika have sådan en.

IMG_1012

 

 

Ah, det føles godt endelig at have fået lavet det her indlæg. Hvad I ikke så var flere bluser, undertrøjer og huer til baby. Og så er jeg i gang med en grå og lyserød kjole og en varm sweater. De kommer nok i et indlæg senere.

One thought on “Syslerier – endelig!

  1. Pingback: Hej flotte | tusindting

Skriv et svar

