BS DH (Desperate Housewife) – en forstadsfrues bekendelser

Jeg er flyttet i hus. Med soveværelse, børneværelse og kontor. Med opvaskemaskine og stort køleskab og fryser. Med bryggers. Med have inklusive selvplantet rhododendron, hortensia og pelargonia. Med villasæt fra Silvan og en bil i carporten. Og jeg kan virkelig godt lide det.

Selvfølgelig er det en stor omvæltning, og helt ærligt føler jeg det som om, at vi har narret alle de andre på vejen. De tror, vi er voksne – men det er vi altså ikke. Ikke indeni. Jeg kan da godt se, at det virker voksent at have et barn, en mand med fast arbejde og alt det der hejs. Men altså – jeg er ikke voksen … ikke endnu.

Min veninde gjorde mig forleden opmærksom på, at jeg ikke havde opdateret min blog siden juli. Lettere pinligt, når jeg nu havde lanceret den store return. Det, synes jeg efterhånden, er sket mange gange med den her blog. Sandheden er nok, at jeg sjældent når til at opdatere cyberspace, når baby sover. Så vil jeg hellere lave 117 andre ting.

Hvis I lover ikke at sige det til nogen, så er jeg faktisk måske nok blevet lidt småborgerlig og voksen. Pt beskæftiger jeg mig med:

  • At strikke en langærmet sweater færdig til Vika
  • At rense og sylte hyben til marmelade
  • At skrive indkøbsliste med indkøb til hjemmelavet russisk borsch, müsli og figenstænger
  • At kigge på diverse hjemmesider efter nizzle flyverdragter til min baby.

 

……………

Pis, efter et meget ubehageligt og selvransagende blogindlæg er det lige gået op for mig ….

Jeg er blevet voksen …. gulp.

One thought on “BS DH (Desperate Housewife) – en forstadsfrues bekendelser

  1. Kan du huske dengang du (med sikkerhed) var barn og du bare ikke kunne vente til du blev voksen? Noej, jeg ville oenske, man kunne skrue tiden tilbage til dengang, saa man kunne vaere klogere og mere taalmodig – nyde friheden og tiden til at lege og opdage. Nu er der bare ingen vej tilbage og tiden gaar alt for hurtigt. Min mor sagde altid: “Snart er det jul igen” og jeg taenkt: “Juhuuuu, kan ikke vente. Men der er nu lang tid til”. Men ved du hvad? Snart er det jul igen, min mor havde ret!

Skriv et svar

