Man kan godt få lidt stress …

Hvorfor var det, jeg mente, at graviditet var en god idé efter uddannelse? Hvorfor er det, at cand.public lige er noget for mig?

Hmm, man kan godt blive lidt usikker, når man sidder her og og har holdt ferie i 2,5 måneder, mens alle andre står op hver morgen og går på arbejde, tjener menneskepenge og går trætte i seng om aftenen. Senest har jeg lige set, at min tidligere studiekammerat er blevet chefredaktør for Woman … ‘komet-karriere’, ‘færdiguddannet for et år siden’ … holy crap. Sara er møgsej, møghamrende sej.

Min gode veninde fra way back blev færdig som sociolog for to måneder siden. ‘Ha, ingen nyuddannede humanister får jobs i de her dage’, var der mange, der mente. Men Line hun fik kontraktansættelse i den sejeste stilling på hendes tidligere praktikplads, hvor hun også har skrevet speciale. Bare sådan lige … fordi hun er så skide sej.

Og nårh ja, min egen mand, der afleverede én uopfordret ansøgning, inden vi rejste rundt om jorden. Én … på en af de bedste skoler i Aarhus, hvis man spørger min tidligere praktikplads. Og så bang, tre måneder senere … ‘Vi vil gerne have, du starter dagen efter jeres hjemkomst’. ………….. én ansøgning …

 

Og her sidder jeg … med sommerferie, endnu intet pensum, tyk på sjette måned, udsigt til barsel og al tid i verden. Hmm, enten skal jeg få nogle lidt mindre seje venner, eller også skal jeg til at skrue gevaldigt op for karrierekanonen.Tredje mulighed er at spise brunch med Camilla.

 

 

…. Jeg vælger nummer tre

…. bare lige i dag.

 

One thought on “Man kan godt få lidt stress …

  1. Jeg synes du er sej søde Laura. Jeg kender ikke mange kvinder der er gift og har en prinsesse på vej i en spæd alder af 27! Det er sgu sejt – og så samtidig lige napper en kandidat oven i at blive nybagt mor. Det er kvinde power når det er bedst :o)

Skriv et svar

