Én gang skal være den første

Da jeg blev student i 2003, fattede jeg simpelthen ikke de drenge, der skrottede studenterfesterne til fordel for at se Metallica på Roskilde Festival. Helt ærligt, hvem fanden droppede de mest fantastiske fester for at ligge i en skide mudderpøl på en dyreskueplads på midten af Sjælland. Tosser.

Året efter lod jeg mig dog overtale til at prøve det der … det der Roskilde. Og selvom vejrguderne var mod mig, og det haglede (?!) på min fødselsdag den 1. juli, var jeg solgt. Aldrig havde jeg oplevet så mange tosser, så mange smil og så god musik før i mit liv. Min mor var nede for at hente mig om søndagen og kom gratis ind for 50+ publikummet. Da vi gik rundt og kiggede på campingområdet, kom der pludselig en ung punker løbende. “………. EN MOR!!!!”, råbte han og faldt min mor om halsen og gav hende et kæmpe kram. Min mor fnes lidt og klemte tilbage. Så var hun også solgt.

I år var min ottende Roskilde … den ottende i træk og måske den sidste i noget tid, fremtiden taget i betragtning. Nogle (læs: mange) syntes, det var fuldstændig grotesk at tage på festival med mave og uden øl, men når man kender til konceptet og klientellet, ved man, at der sagtens er plads til de ædru også 🙂 Og så har bette allerede været til Roskilde i en alder af 4+ måneder. Det er rock’n’roll 🙂

Skriv et svar

