Vær nu sød at fri mig fra det onde!!

Første dag tilbage på bloggen i en uge, og så bliver det et mavesurt indlæg. Ja, pardon my mavesurhed.

Men jeg sidder her med min morgenkaffe og sprutter i arrigskab, fordi jeg for fucking fucks sake ikke gider at læse mere om Amalie og Peter fra Paradise. Faktisk kunne jeg ikke være mere ligeglad, og jeg har aldrig set hverken Paradise eller det med hendes verden. Jeg har ikke de kanaler, og jeg tror bare, at jeg ville blive dummere, hvis jeg så så meget som et minut af det. Der er simpelthen for mange kändisser i mediebilledet, der ikke kan en hujende fis! De kan jo ingenting! Paris kan komme i fængslet og vise fitten, Kim har en stor røv, Sidney er bare hjernedød osv. osv. En ting er, at de her kändisser faktisk nogle gange godt kan være lidt intelligente i deres opskrift på fame, de er gode til at fodre pressen på de rigtige tidspunkter og høste guldet bagefter. Men DET HER:

Det er simpelthen så ulækkert og usmageligt. Man kan edderrådme ikke bruge medierne på den måde. Tænk nu hvis pigen virkelig ligger med mærker på hals og arme og “har fået stukket fingre op i sin skede flere gange”, og så moren siger: “Vent lige lidt, skatter, jeg løber lige ud og ringer til Ekstra Bladet”. Og hun så råber: “Ja, skide god idé, så får vi nok en forside på Se&Hør igen i næste uge”. FØJ AD, FY FOR SATAN.

Hvad er det for nogle tilstande, vi er kommet i? Hva? Hvem vil berømmelsen så meget og bliver så mediehungrende, at man på den måde udstiller sig selv?!! Det er bare så pissehamrende ulækkert. Ad.

I sidste uge var jeg faktisk ved at skrive en vredt indlæg om Se&Hørs chefredaktør Kim Henningsen. Der var parret nemlig inviteret ind til Go’morgen Danmark til en debat om forsidehistorien i Se&Hør i den uge.

Morten Resen: “Parret vidste ikke, at artiklen blev skrevet, før bladet ramte de københavske kiosker. De har altså ikke fået lov til at forsvare sig om en offentlig anklage for hustruvold. Er det fair?”

Kim Henningsen: “Man arbejder nogle gange lidt alternativt, når man arbejder med nogle historier, der går over grænsen”.

Morten Resen: “Men er det fair at anklage nogen for hustruvold, og så ikke give dem lov til at forsvare sig”?

Kim Henningsen: “Jamen det kan du godt mene, men jeg synes bare, at fokus ryger et andet sted hen. Det er fint, hvis folk interesserer sig for Se&Hørs arbejdsmetoder, men jeg synes, det er mere relevant, hvis man måske beskæftiger sig med det faktuelle, som er et samfundsmæssigt problem. Vold inden for hjemmets fire vægge. Det, synes jeg egentlig, er mere centralt”.

(…)

Morten Resen: “I har skrevet en artikel om hustruvold. Den bygger udelukkende på anonyme kilder, og I har ikke hørt dem, det rent faktisk drejer sig om, Peter som I beskylder for at have tævet Amalie. Fortryder du jeres historie og den måde, I har skrevet den, eller kommer der flere af den her slags historier i fremtiden”?

Kim Henningsen: “Jeg fortryder ikke noget, og det har været et bevidst valg i den her sammenhæng. Når du siger anonyme kilder, så er de ikke anonyme, vi ved, hvem de er. (….) Det er vores opgave at fortælle vores 700.000 læsere, hvad der ligger bag facaden”.

Morten Resen: “Så det er i orden at beskylde nogen for hustruvold uden at konfrontere dem selv med beskyldningerne”?

Kim Henningsen: “Ja, i det her tilfælde er det”.

Undskyld, men hvad fanden i helvede sker der for det?! Jeg skammer mig som næsten færdiguddannet journalist over, at en af Danmarks mest fremtrædne mediepersoner bilder sig ind at sidde på landsdækkende tv og sige, at det i det her tilfælde er i orden ikke at høre kilderne selv, om de har været udsat for hustruvold. For guderne skal vide, at så kunne jeg edderrådme også skrive mange forsidebaskere. Åh, ja Dronning Margrethe har faktisk fået lavet en kønsskifteoperation, det siger mine anonyme kilder, som jeg ved, hvem er, og så behøver vi ikke at spørge nogle andre. Åh ja, det er rigtigt, at Danmark har fragtet atomaffald til Grønland, for det siger mine anonyme kilder, og så behøver jeg ikke at spørge andre. RYD FORSIDEN!!!!!! Folketinget har besluttet sig for at fyre alle mandlige MF’er, det siger mine anonyme kilder selv.

Luk røven, Kim Henningsen, du får mig til at skamme mig over mit fag. Ad! Og jeg synes faktisk, at det normalt forholdsvist uintelligente par klarer interviewet ganske udmærket. Så er det bare skide ærgerligt, at sinken skal rydde forsiden på den måde i dag.

Konklusion: Fri mig nu for det onde! Folk kan godt mene, at jeg bare skal lade være med at læse på meget på eb.dk, men jeg synes generelt, at det er en rigtig god og dækkende nyhedsside. En af de bedste faktisk. Men det kan godt være, jeg skal sadle om og blive en all Politiken-pige, der ikke bare får papiravisen.

Tak fordi I lyttede

Skriv et svar

