Nårh ja, det er jo derfor!

Jeg fik lige, hvad amerikanerne kalder en epiphany i dag, da jeg stod ude i Finns have lidt uden for Hedensted. Jeg har ikke mødt Finn før og kommer sikkert heller ikke til det igen, men der opstod lidt hverdagskærlighed, da han hamrede dyret ind i træstubben og hakkede hovedet af med øksen … BANG.
Finn er fritidshønseejer, og når man har sagt forår, må man også sige slagtning – i hvert fald i Finns optik. Og da vi laver en hjemmeside for selvforsyningsinteressede danskere, skulle vi da selvfølgelig med og filme en “Sådan slagter du din høne”-sekvens.
Da jeg stod der i haven og prøvede at gøre min dialekt så jysk som muligt for ikke at falde helt ved siden af og spurgte: “Hvad er det, du hiver ud af maven der” eller “hvordan føles det at hugge hovedet af et dyr, du holder af”, blev jeg helt glad. For det er jo derfor, jeg gerne vil være journalist, og det er jo derfor, jeg elsker faget så højt. Fordi man en eller anden random mandag ender ude i Finns have til hjemmeslagtning. Der sker så tit noget uventet, og jeg elsker det uventede.

2 thoughts on “Nårh ja, det er jo derfor!

    • Hej Siv – hehe, det er godt, at min manglende viden inden for hønseslagtning da kan bruges til et eller andet! 🙂
      Jeg håber, du har det godt? Du er i fuld sving med spejderne, kan jeg ligesom læse på Facebook?

Skriv et svar

